Dagens tankar & åsikter /E

Herregud va längesen jag skrev en dagens tankar/åsikter. Vi kör på en sån nu helt enkelt. Bara lite kort om en sak som jag tänkte på idag. Det är ganska stor skillnad mellan grundskolan & gymnasiumet tycker jag. Framför allt läxor/prov, mycket eget ansvar, man har inte så bra relation till sina lärare, man kan sjukanmäla sig själv - vilket gör att många skolkar, mycket håltimmar, inga småbarn som går i 3an osv. Ni förstår vad jag menar. Det är mycket mer frihet, även fast det man har mycket eget ansvar. Men det tycker jag bara är skönt. Men en sak som jag saknar från grundskolan är det där avslappnade, som jag iallafall hade i min klass. Man kunde komma till skolan utan smink, i mjukisbyxor, bara ett linne & vanliga tygskor. Det kanske var för att jag gick i fotbollsklass, men folk brydde sig inte lika mycket iallafall. Det va chill helt enkelt. Nu, eller iallafall i kärrtorp, kommer nästan alla tjejer i "fina" kläder, klackskor, snyggaste väskan, skinnjacka, fixat hår, massa smink, smycken osv. Man ba luuuuugn ska ni på fest eller? Alltså chilla, ta bara de kläderna som är sköna nångång. Det blir liksom helt stelt. Och det verkar som att alla, framför allt tjejerna, känner press. Att de måste se ut som alla andra och klä sig fint. Imorgon ska jag ha mjukisbyxor och nån tröja bara. Ska fan va i skolan från 8:40-17:00, ska ha skönaste kläderna. Spikat. Så nu vet ni vad jag tycker. Fuck det här med att klä upp sig i skolan. Herregud det är skolan. Överdriv inte tjejer. Ibland önskar jag faktiskt att jag va kille, det verkar mycket enklare. KÄRLEK & RESPEKT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0