Du vet vem du är

Jag kan bara inte förstå. Jag kan inte fatta att du gjorde sådär mot mig. Varför? Jag hade inte gjort nånting mot dig. Eller? Nej verkligen inte. Jag gav dig chanser även fast jag hörde rykten om dig. Även fast en av mina närmaste vänner sa att du höll på med andra tjejer. Folk sa att du va player. Och att du därför inte hade många tjejkompisar. Men jag är en sån person som inte dömer efter vad andra säger eller tycker. Jag vill lära känna personen först och sen göra min egna bedömning. Vilket jag också gjorde. Jag såg dig som en snäll, gullig, omtänksam och rolig kille. Den där personen som bryr sig om sina närmaste. Som älskar sin mamma och sina syskon och skulle göra vad som helst för de. Precis som du sa, som du fick mig att tro. Du fick mig att skratta så lätt, även om jag inte mådde bra innan. Jag mådde bra med dig. Bara av att se dig gjorde att jag log. Jag är inte säker. Hur ska jag kunna va säker på nånting nu? Hur ska jag kunna lita på någon? Jag vet inte längre vad som va äkta eller fejk. Hittade du bara på allting? Va allt bara en lögn? Isåfall är du väldigt bra på att ljuga, för jag gick på varenda ord som du sa. Utan att ens tänka. Det är klart att jag funderade på vad folk sa. Rykten som de spred om dig. Men samtidigt, hur skulle jag kunna veta att det de sa var sant? Folk idag vill bara förstöra och snacka skit om varandra. Jag vet hur vissa människor blir av avundsjuka, och det är oftast så som snacket börjar. Men det som folk sa om dig var tydligen sant. Tyvärr. Det jag inte förstår är varför. Varför gör du så? Vad tjänar du på det? Mår du verkligen bra av det? För helt ärligt så tror jag inte att du gör det. För om man har någon respekt för sig själv och andra människor så gör man inte som du gjorde. Man leker inte med folks känslor. Och man går inte över gränsen så grovt som du gjorde. Jag hoppas bara att ingen annan gör samma misstag. För ingen borde lita på dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0