Dagens tankar & åsikter

Jag förstår inte riktigt grejen med att dricka, helt seriöst. Det finns säkert sånna som gör det för att de tycker att det är gott, speciellt vuxna. Men de flesta ungdomar gör det bara för att det verkar tufft, för att det är "status" eller för att de helt enkelt faller för grupptrycket.
Sen kommer det då till folk som precis har börjat dricka, som tycker är det är tufft osv. Som skryter om det hit & dit och gör det till värsta grejen. Som en kompis sa idag: "Som att man har sin första fjortisfylla när man är 16 år. Det är bara pinsamt." Och jag håller faktiskt med, det där är bara pinsamt, inget man borde skryta om. Att också spela full och påverkad av typ en cider är bara ännu värre.
Jag har själv inte det största självförtroendet, är inte 100% nöjd med mitt utseende osv, men vem är egentligen det? Ingen är perfekt. Men jag har iallafall så bra självkänsla att jag står upp för det jag tycker är rätt & fel, och för det jag vill & inte vill göra. Om jag inte vill dricka, så dricker jag inte. Om jag inte vill röka, så röker jag inte. Och det står jag för, både idag, imorgon och i helgen på någons fest. Det spelar ingen roll om det är en random kille som bjuder, eller om det är min bästa vän. Jag står fortfarande för det jag tycker och faller inte för det grupptrycket. Och jag menar inte att jag aldrig kommer dricka, eller att det är fel. Det enda jag säger är att det är så pinsamt och sorgligt när folk förändras på några sekunder och blir helt andra personer, på grund av att de inte respekterar sig själva och inte vågar säga ifrån. Stå upp för det du tycker istället, annars behöver du inte tycka eller tänka överhuvudtaget.

//Emma
  
    


Kommentarer
Postat av: aleksandra

helt rätt. <3

2011-05-26 @ 20:25:35
URL: http://aleksandramazur.blogg.se/
Postat av: mathilda

Älskar dig Emma! <3

2011-05-26 @ 21:26:05
URL: http://baratilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0