Dagens tankar & åsikter - igen

Tänkte börja skriva Dagens tankar & åsikter varje dag från och med nu, eller så ofta jag hinner iallafall. Dagens ämne än smink, hur jag ser på det osv. För det första så använder jag inte smink varje dag, långt ifrån. Har inte haft smink på typ 2 veckor nu. Och det är så jävla skönt. Jag tycker faktiskt lite synd om de som är beroende och inte ens kan träna utan att vara sminkad, då har det gått för långt. Jag vill iallafall att folk runt omkring mig ska gilla mig för den jag är, inte för hur jag ser ut.
Visst är det snyggt med smink, och jag har inte heller något emot de som sminkar sig varje dag. För vissa tycker att det är en viktig del. Men när tjejer struntar i frukosten, kommer försent till skolan osv för att de sminkade sig, då är det bara patetiskt. Det finns till och med vissa som går upp tidigt på morgonen när de sover med sina pojkvänner för att sminka sig, för att killen inte ska se de utan smink. Och då har det bara gått för långt. Därför är jag glad att jag inte använder smink varje dag, att jag kan gå till skolan utan smink och ändå vara nöjd och bekväm. Inte för att jag har största självförtroendet när det gäller mitt utseende, för det har jag verkligen inte. Men jag bryr mig inte om folk ser mina brister osv. För om mina vänner inte accepterar mina brister, då är det inte mina vänner. Och då ska de inte heller få ta del av mina positiva sidor. Och om andra människor kommenterar mitt utseende på ett negativt sätt, då skiter jag fullständigt i det. För de vill bara trycka ner andra pga att de inte är säkra på sig själva. Och deras åsikter är inte värda nånting i mina ögon.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0