dagens tankar & åsikter


Länge sen jag skrev en sån här, men bättre sent än aldrig, right? Dagens ämne är vikt. Eller kvinnors utseende överhuvudtaget. Dagens samhälle lägger för mycket press på tjejer/kvinnor. Att man ska se helt perfekt ut. Men vem är egentligen perfekt & vad är perfekt? Finns det ens något eller någon i världen som är perfekt? Nej verkligen inte. Alla är olika, har olika kroppsformer, hudfärger, ansikten osv. Jag tror att det framför allt är modeller, tidningar och allt mode som gör att många tjejer/kvinnor strävar efter att vara perfekta. Vara långa och smala, ha långt fint hår och ett helt perfekt utseende. Dagens ideal är att vara smal. Och jag förstår verkligen inte varför. Visst finns det smala, fina modeller. Men jag tycker faktiskt att de så kallade plus-modellerna är mycket finare. Bröst, rumpa, höfter. Kött på benen. Kurvor. Så jävla vackert. Och nu menar jag inte att alla som är smala är fula, eller att ni som är smala borde springa till ica och köpa massa godis & äta tills ni går upp i vikt. Det menar jag verkligen inte. För smalt är också fint. Men samtidigt kan det också vara ohälsosamt, både att väga för lite & att väga för mycket. Men att man inte ser ut som en pinne betyder inte att man är tjock. Och tro mig, hur mycket killarna är pratar, så gillar de flesta killarna tjejer med kropp & kurvor. Så lyssna inte på allt bullshit om "modell-kroppen". 
Allt jag tycker och skriver nu betyder inte att jag är 100% nöjd med mitt eget utseende. Det finns vissa dagar då jag verkligen skulle vilja väga mindre, för att jag känner mig tjock. Och vissa gånger då det hade varit skönt att väga några kilo mer, så att man skulle kunna köpa den där snygga klänningen som bara fanns kvar i de större storlekarna. Men de flesta dagarna är jag faktiskt helt nöjd. Det är klart att det alltid finns saker som man vill ändra på med sitt utseende. Men som sagt, ingen är perfekt. Och för att andra ska tycka att du är snygg, så måste du själv vara nöjd och acceptera ditt eget utseende. Kärlek /Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0