Dagens tankar & åsikter


Tänkte skriva en dagens tankar & åsikter innan jag drar iväg för att kolla på min brors match i tyresö. Har match själv idag också, så hinner inte hem emellan matcherna. Mer uppdatering blir alltså ikväll. Hemma själv ikväll också pga att mina föräldrar ska bort, så smsa eller ring om ni vill träffas eller så.
Jaja iallafall. Dagens ämne är träning, motion, vad ni nu vill kalla det. Tråkigt ämne kanske haha, men bättre än ingenting. För mig är träning fotboll. Helt och hållet. Tränar inte mycket annat utanför fotbollen. Springer någon gång ibland, men det är inte direkt det roligaste. Träning är såklart viktigt, inte bara för mig utan för alla. Mest för hälsan antar jag. Men för mig är träningen en del av vardagen, av livet. Tränar fotboll tillsammans med mina vänner för att jag tycker att det är roligt, inte för att träna & komma i form osv. Som vissa andra gör. Det är klart att man ska träna för att hålla sig i form, gå ner i vikt osv. Men det viktigaste är att man har roligt, att man tränar när man själv känner för det och har lust. Annars kommer man ändå inte få ut någonting av det. Tro mig, jag har varit där, gjort det. Tränat när jag mått som sämst och när jag verkligen inte har velat träna. Men som sagt, att ha sina vänner runt omkring en i de stunderna hjälper mycket, och detsamma gäller tränare. Att ta en paus från träning hjälper också väldigt mycket och gör att man verkligen längtar tillbaka och vill fortsätta. Lite tips sådära. Puuuuuuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0