va fan händer ?

Tänkt lite. så blir väl typ som en dagens tanke, fast är nog inte bara idag man tänkt på de här.
Men, det här med att vara size 0. Ser och hör dagligen om folk som svälter sig, vägrar äta mer än några tuggor, nyttigt eller ej.
Visst vill jag personligen vara smal, platt mage osv. Men samtidigt vill jag ha kurvor, vill vara kvinlig. Ha bröst och rumpa. Just nu har jag nog knappt något av dem. Eller har en liten rumpa iaf. Brösten får jag börja jobba på. Hur fan gör man de?
Jaja, tillbaka till ämnet. Folk bantar sig till att vara size 0. Förlåt, men att vara det är sällan snyggt! En del passar i det eftersom de är födda väldigt smala. Men man ser oxå vilka som är födda så och vilka som bantat sig dit. Det är inte snyggt när varenda ben i kroppen sticker ut. Verkligen inte.
Egentligen är det sjukt att de stora klädkedjorna bara anlitar anorektiker smala tjejer. Killar ska däremot ha muskler osv. Tjejer blir uppmuntrade till att banta sig smala, sjukligt smala. Genom reklamer osv. Finns självklart reklamer med lite mer "normal smala" tjejer. Som H&M tex.
Är man inte smal får man blickar, folk viskar och pekar. Varför? Det är kvinligt att ha kurvor! Dock är det inte heller hälsosamt att vara för överviktig, något kilo hit och dit gör inte så stor skillnad utseende mässigt.
Det är nog ganska svårt att skriva ner allt man har i tankarna. Men jag tror de flesta av er som läser förstår vad jag menar och vart jag vill komma.
Var nöjd med dig själv. Det är insidan man blir gillad och älskad för, inte utsidan. Så länge du själv mår bra med dig själv behöver du inte vara en size 0. Det utsrålas när man mår bra. Andra ser det och det smittar av sig.
Man kan inte få andra att må bra om man själv inte gör det. Bli inte påverkad av media. Kör ditt eget race och må bra.

Ser helt ärligt inte vad som är snyggt med de här kropparna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0